DIRECTIE / IB
Je ziet je collega worstelen met de dynamiek binnen de groep. Je ziet dingen gebeuren die niet bevordelijk zijn voor de ontwikkeling van de kinderen als voor het welzijn van je collega. Je ziet dat patronen zich herhalen, ook buiten de werksetting. In de vele gesprekken die al gevoerd zijn bemerk je onvoldoende vooruitgang, reflectie op het eigen handelen blijkt soms lastig. Je vraagt je af hoe lang hij/zij het nog vol zal houden. En dat baart zorgen met de huidige tekorten.
Wat jij wil is een gelukkige leerkracht, die met energie binnen jouw school blijft werken. Je gunt iemand niet alleen een professionele ontwikkeling, maar ook een persoonlijke. Omdat ook jij mensen voor de rest van hun leven wat mee wil geven waar ze in meerdere situaties wat aan hebben.
Op die momenten is het fijn om met iemand van buiten het bestuur aan het werk te gaan. Iemand die met een neutrale blik meekijkt en denkt én tevens weet hoe het is om op die plek te staan en de taal van het onderwijs spreekt.
Ik ondersteun hen en jou daar graag op verschillende manieren bij.
De huidige situatie binnen het onderwijs veranderen we niet direct, hoe je er mee kom gaat kan men leren.