COACH MET MIJ 1:1

Voel jij de werkdruk steeds zwaarder wegen?

Je houdt van lesgeven. Van de kinderen en het verschil dat je kan maken. Maar tegelijk merk je dat de werkdruk steeds groter wordt. De uitdagingen binnen (passend) onderwijs stapelen zich op, het contact met ouders vraagt veel, en het schakelen tussen je pedagogisch klimaat en ieders verwachtingen vraagt veel van je. Aan het einde van de dag ben je leeg. Werk en privé lopen steeds meer door elkaar, en je vraagt je af hoe lang je dit nog volhoudt. Misschien herken je bepaalde patronen van jezelf, maar weet je niet goed hoe je ze kan doorbreken en zelf weer de regie over je werkgeluk kan pakken. En ergens sluimert die vraag: Wil/kan ik dit nog wel?

Herkenbaar? Dan is het tijd om in actie te komen.


Wat als jij…

  • Meer rust en overzicht ervaart in de klas?
  • Zelfverzekerd, met energie en plezier lesgeeft?
  • Op een natuurlijke manier het gesprek aan kan gaan met leerlingen, ouders en collega’s?
  • Een gezonde balans vindt tussen werk en privé, zonder dat het ene steeds ten koste gaat van het andere?
  • Op een professionele open manier je wensen en grenzen kan aangeven
  • Weer met volle overtuiging kiest voor het lesgeven óf de moed vindt om een negatieve cirkel te doorbreken

Herken je dit? Dan is het tijd om op adem te komen en te ontdekken wat jij jou helpt. Ik ondersteun jou daar graag op verschillende manieren bij. Ik weet hoe het is om op jouw plek te staan en spreek dus de taal van het onderwijs. Daarnaast kan het fijn zijn dat er een neutraal iemand van buiten je bestuur met je meekijkt en denkt.
Echte verandering begint bij reflectie en zelfinzicht. Pas als je begrijpt waarom je doet wat je doet, ontstaat er ruimte voor groei! 

” Mijn doel? Zoveel mogelijk leraren als een  goede professional, vitaal, met plezier en energie binnen het onderwijs behouden! Als de juf of mees die je zelf zo graag had willen hebben!” 

1-op-1 coaching op maat

Een krachtig traject waarbij we werken aan zowel persoonlijk als professioneel leiderschap, zodat je weer grip krijgt op je werk én energie.

Dit 1-op-1 traject bestaat uit:

  • Management Drives(c) drijfverenvragenlijst – Dit inzicht helpt om veel gerichter te reflecteren en te ontwikkelen. We komen direct tot de kern: waarom doe je wat je doet (of niet)?
  • Doelengesprek met opdrachtgever en coachee – We stellen heldere doelen op, gericht op jouw specifieke situatie.
  • ca 6 coachgesprekken van 1,5 uur –Waarbij je inzicht krijgt in patronen en blinde vlekken. 
  • Waar nodig observaties – Met praktische handvatten én diepere reflectie.
  • Tussenevaluatie & eindevaluatie – Waarbij we je groei en resultaten zichtbaar maken.

Waar mogelijk gaan we naar buiten, even je klaslokaal uit. Een waar cadeau aan jezelf! Fris in beweging komen zorgt voor rust in het hoofd en maakt ruimte voor nieuwe inzichten. 

Wat levert het op?

  • Jij hebt de regie over je (werkende) leven, het werk niet over jou.
  • Meer energie en minder stress.
  • Je krijgt weer zin in je werk en/of weet helder wat je wel wil.
  • Je kan zonder strijd het gesprek aangaan, met die ene leerling, collega of ouder.
  • We starten altijd met een vrijblijvend gesprek met directie en leerkracht. Voelen we alle drie een ‘ja’, dan kunnen we direct aan de slag!

Waarom werken met mij?

  • Niet alleen vakinhoudelijke, maar ook persoonlijke groei.
  • Ik spreek de taal van het onderwijs, waardoor mensen zich snel openstellen en vertrouwd voelen. We komen snel tot de kern.
  • Beweging zorgt voor beweging – letterlijk en figuurlijk.
  • Praktische handvatten uit het SBO, direct inzetbaar.
  • Inzicht in je drijfveren helpt om sneller zicht te krijgen op je energie, krachten en valkuilen.

Wil jij stevig staan in het onderwijs zonder in te leveren op jezelf? Ik help je graag verder!

 Veelgestelde vragen

Ik heb al veel hulp van de IB’er en/of het ondersteuningsteam gehad. Waarom zou ik dit traject nog doen?

Omdat dit verder gaat dan losse adviezen. Dit traject helpt je om echt de kern van het probleem aan te pakken, met persoonlijke begeleiding en direct toepasbare inzichten. Als externe coach bied ik een neutrale, veilige omgeving waarin je zonder oordeel kunt reflecteren en groeien. Bovendien is er hier wél tijd voor verdieping, zonder de druk van dagelijkse schooltaken.

Wat maakt dit traject anders dan andere trainingen of ondersteuning?

Je krijgt geen pasklare antwoorden van mij. We onderzoeken samen waarom zaken niet gaan zoals je wilt. Dat is de basis. Vanuit daar buigen we het om naar wat wél werkt. En ja, dat brengt je tot constructieve oplossingen. Dat maakt het geen standaardtraining of theoretische sessie uit een boek. We werken direct in jouw praktijk, met jouw klas en jouw uitdagingen om duurzame verandering te creëren.

Kan ik dit wel?

Absoluut. Iedereen kan leren reflecteren en groeien, zolang je bereid bent om eerlijk naar jezelf en je blinde vlekken te kijken. 

Wat als ik niks doe?

Dan blijft alles zoals het nu is. De werkdruk zal niet vanzelf afnemen, de klas zal niet plots vanzelf lopen, en de twijfel of je dit nog volhoudt blijft knagen. Stress, gevoel van onmacht, onrust en uitval liggen op de loer. Door nu in jezelf te investeren, creëer je ruimte om weer met plezier en zelfvertrouwen je werk binnen het onderwijs te blijven doen.

Wat als ik dit traject wél volg?

Dan krijg je de tools en inzichten om patronen te doorbreken. Je ervaart meer rust, overzicht en zelfvertrouwen in je werk. Je leert hoe je stevig blijft staan, zonder dat dit ten koste gaat van jezelf. En bovenal: je herontdekt waarom je ooit voor het onderwijs koos.

Klaar om de regie terug te pakken en weer met energie en plezier voor de klas te staan? Laten we in gesprek gaan.

Dit traject biedt:

✔ 6 intensieve coachsessies van 1,5 uur.
✔ Management Drives drijfverenvragenlijst.
✔ Een concrete vertaalslag naar de praktijk, waardoor persoonlijk leiderschap kan groeien.
✔ Bonus de kaartenset ‘Word de leerkracht die je altijd had willen hebben’ – voor dagelijkse inspiratie!

Mijn locaties

Beweging zorgt voor beweging. Daarom geloof ik in de kracht van coaching buiten de vier muren van de school. Waar mogelijk spreken we af buiten de school, een omgeving waar al zoveel uren worden doorgebracht. Alleen al de reis naar de locatie helpt om los te komen van de dagelijkse hectiek en met een frisse blik het gesprek in te gaan.

We kiezen een rustige, inspirerende plek in of dichtbij de natuur. Denk aan een bosrijke omgeving, een open polderlandschap of een groene stadsrand. Mogelijke locaties zijn:

  • Het Amsterdamse Bos
  • Twiske (Zaanstreek)
  • De polders van Waterland
  • De landgoederen rondom Utrecht
  • De bossen van ’t Gooi

Anderen over mij:

Inspiratiemail ontvangen?